d
Čo sa vo virtuálnej realite naučíte, v reálnom živote akoby ste našli

VR Generation Z

d

Nová hra VR Generation Z

Súčasní študenti stredných škôl patria do tzv. Generácie Z, ktorá je technicky najbystrejšou generáciou všetkých čias. Ich nároky na štýl vzdelávania sú väčšie a neuspokoja sa s bežným spôsobom výučby, na aký bola väčšina z nás zvyknutá. Ideálnym riešením, ako túto generáciu zaujať, je kombinovať atraktívnu vizuálnu formu a technické prevedenie. Nová hra VR Generation Z má oboje. A čo je najdôležitejšie, zlepšuje vzťah mladých ľudí k ich financiám a učí ich zodpovednému hospodáreniu s nimi.

Ako vyzerá hra VR Generation Z?

Virtuálna hra je dizajnovaná vo forme mobilnej aplikácie pre smartfóny – iPhony aj Androidy. Hra funguje aj bez VR špeciálnych okuliarov, ak sa ich však hráč rozhodne použiť, prežije príbeh ešte intenzívnejšie z pohľadu prvej osoby. Zároveň nie je rušený inými vplyvmi a viac si zapamätá.

Aplikácia komunikuje jazykom a vizuálom, s ktorými sa súčasní študenti denne stretávajú. Vďaka technológii virtuálnej reality sú vedomosti sprostredkované formou zážitku, na ktorý si študent ľahko spomenie.

Pre koho je hra VR Generation Z určená?

Pilotná fáza projektu VR Generation Z je určená komukoľvek s kompatibilným smartfónom. Zároveň vybraným stredným školám venuje Tatra banka limitovanú verziu cardboardov – virtuálnych okuliarov. Pre školu je táto aplikácia možnosťou jednoducho a atraktívne priblížiť tému financií študentom. Zároveň otvára priestor na diskusiu so študentmi na dôležité témy, ako je zodpovedný prístup k financiám alebo cieľavedomý prístup k životu.

Ako hra VR Generation Z funguje?

Hra vo virtuálnej realite s virtuálnymi okuliarmi prebieha v reálnom prostredí, v ktorom hráč zažije rôzne situácie týkajúce sa finančného rozhodovania. Za určitých okolností sa musí rozhodnúť pre jednu z dvoch možností, ktorá ho privedie o krok bližšie k cieľu. V prípade, že si vyberie nesprávnu možnosť, GoGo mu vysvetlí, prečo sa nerozhodol správne.

Aplikáciu vo virtuálnej realite finančne podporila Nadácia Tatra banky a kreatívne sa na nej podieľali mladé slovenské talenty Tomáš Brngál a youtuber Daniel „GoGo” Štrauch.

  • Tomáš Brngál je držiteľ ocenenia Forbes 30 pod 30. Jeho aplikácia Human Anatomy VR (virtuálna realita) je využívaná na výučbu anatómie na stredných a vysokých školách vo viac ako 150 krajinách sveta.
  • Daniel „GoGo” Štrauch je úspešný slovenský youtuber, ktorého sledujú takmer 2 milióny mladých ľudí. Zároveň je majiteľom produkčnej firmy Deadline, ktorá pripravovala klipy pre DJ Mairee, Kontrafakt a pod. Danov kanál GoGoManTV nájdete na YouTube.

Vlog o vytvorení aplikácie VR Generation Z nájdete na tomto odkaze.


Aplikáciu VR Generation Z si môžete stiahnuť nižšie: